Frågor till samhället

Vad är ditt liv? Vad är ditt driv? Driver livet med mig, eller driver jag med livet när jag sitter och krånglar med en B-uppsats om Tintomara, genus och identitet? Handlar uppsatsen om mig eller Azouras Lazuli Tintomara? Driver jag med livet när jag sitter och irriterar mig på folk i Debatt som har annorlunda värderingar än vad jag har? Borde istället drivet i mitt liv ligga i att skaffa mig ett yrke av dignitet? Är vad livet går ut på att kunna svara på vad man utbildar sig till? Är kreativet och arbetsliv två helt skilda världar? Är ett brinnande intresse inget annat än ett hinder? Jag vill klargöra: jag frågar inte. Jag lever blott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0